snofi
Naslednji Pil izide 4. aprila
Ikona Ikona Ikona Ikona
pepca oblacek

Tinca Lukan (@tinca_lukan)

Značka
Spletne zvezde
Naslovnica
Fotografija: arhiv Tince Lukan
Besedilo: Nika Osredkar

Tinca Lukan je raziskovalka, ki bo kmalu doktorirala. Tema, ki si jo je izbrala za raziskovanje, so internetni trendi in delo vplivnežev, zato dobro pozna vse trende, pasti in prednosti družbenih omrežij. Svoje ugotovitve redno objavlja na TikToku in iz njenih objav se lahko naučimo marsikaj zanimivega. Spoznajmo jo!

 

OSEBNA IZKAZNICA
Starost: 29 let
Datum rojstva: 13. 9. 1994
Zvezdno znamenje: devica

 

Živjo, Tinca, kako preživljaš pomladne dni?
Živjo, Pil! Te dni preživljam zelo delovno, ker zaključujem doktorsko disertacijo o delu vplivnežev v Sloveniji in sem nekoliko na trnih glede zagovora, ki ga bom imela enkrat jeseni.

Na svojem TikTok profilu analiziraš internetne trende. Je analiziranje interneta tvoja služba?
Trenutno sem po poklicu raziskovalka, kar pomeni, da zelo poglobljeno preučujem določen družbeni fenomen. V mojem primeru so to vplivneži v Sloveniji, tako da je analiziranje interneta do neke mere res del moje službe, ker moram biti na tekočem z dogajanjem, odnosi in dramami med slovenskimi vplivneži. Vseeno pa moram poudariti, da vsebine za na TikTok ustvarjam zunaj svojega delovnega časa.

Kako si prišla do ideje, da svoje ugotovitve začneš deliti na TikToku?
Ko sem pred dvema letoma začela z izvedbo intervjujev z vplivneži v Sloveniji, sem naletela na problem, in sicer sem zelo težko dobila vplivneže, ki bi bili pripravljeni dati intervju za mojo raziskavo. Takrat sem se spomnila nasveta, ki nam ga je dala profesorica antropologije v prvem letniku študija, da če želimo nekaj raziskovati, je najbolje, da to postanemo in dobimo izkušnje iz prve roke. Zato sem se odločila, da bom postala vplivnica. Ko so me vplivneži spoznali po TikToku, so bili veliko bolj zaupljivi in so bili pripravljeni imeti intervju z mano, hkrati pa mi je izkušnja ustvarjanja vsebin omogočila, da sem bolj razumela njihovo delo.

Kateri trendi so v zadnjem času pritegnili največ tvoje pozornosti?
Veliko pozornosti mi v zadnjem času »ukradejo« politični vplivneži, ki so predvsem na TikToku zelo v porastu – tudi v Sloveniji. V zadnjem času se veliko ukvarjam s komuniciranjem znanosti in zato z namenom učenja veliko spremljam vplivneže, ki so sposobni na kratek in jedrnat način sporočiti ključne izsledke zapletenih znanstvenih raziskav.

Kakšni bodo trendi na družbenih omrežjih to poletje?
To poletje bomo vsaj do evropskih volitev, ki bodo junija, zagotovo priča veliko političnim vsebinam in porastu političnih vplivnežev, ki jih financirajo politične stranke. Med mladimi pa opažam, da je trend na družbenih omrežjih to, da nisi na družabnih omrežjih, in menim, da bo tega v prihodnosti še veliko več.

Kakšna bo po tvojem prihodnost družbenih omrežij?
Uporabniki družbenih omrežij se vedno bolj delimo v dve skupini. Prvo skupino predstavljajo »navadni uporabniki«, ki vedno bolj cenijo svojo zasebnost in niso več pripravljeni deliti vsakdanjega življenja na družbenih omrežjih. V drugi skupini pa imamo vplivneže, ki so postali nekakšni profesionalni zabavljači in z zelo jasno motivacijo po zaslužku delijo svoje zasebno življenje. Zato je po mojem mnenju prihodnost družbenih omrežij v zaprtih skupnostih ljudi, ki se poznajo tudi v zasebnem življenju, ker marsikdo s tujci ne želi na Instagramu deliti svojega zasebnega življenja.

Sama se dobro zavedaš pasti družbenih omrežij. Kako ti uspe, da te kljub temu, da je spremljanje družbenih omrežij tvoja službena dolžnost, ne posrkajo preveč?
Za to je potrebno kar nekaj discipline in moram priznati, da mi včasih ne uspe. :) Sicer imam pa pravilo, da dopoldan ne uporabljam aplikacij na telefonu, ampak jih odprem šele po kosilu.

V čem vidiš prednosti družbenih omrežij za mlade?
Na družbenih omrežjih se lahko zelo veliko naučimo. Kljub poplavi slabih vsebin moramo priznati, da obstajajo tudi poučne vsebine. Kot primer bi navedla žanr kratkih videov, v katerih različni poklici delijo, kako je videti njihov vsakdan. Tako dobimo vpogled v delovni dan glasbenice v orkestru, zdravnice, nevroznanstvenice, frizerke, analitičarke, prodajalke v trgovini, profesionalne tekačice ipd. Takšni vpogledi bi mi strašansko koristili, ko sem bila mlajša in sem se odločala za študijsko pot.

In kje se za pilovce na družbenih omrežjih skriva največ pasti?
Predvsem so pasti zelo pretkani algoritmi, ki nas lahko resnično zasvojijo, nam servirajo skrajne politične vsebine, ki nas delajo žalostne in nam svet slikajo v zelo temni luči.

Za svojo raziskavo si intervjuvala veliko slovenskih vplivnežev. Katere ugotovitve so se ti zdele najbolj zanimive?
Najbolj zanimiva mi je ugotovitev, kako zelo je pomembna podpora družine, predvsem staršev ali pa partnerja za uspeh vplivneža. Intervjuji z vplivneži v Sloveniji so mi razkrili, da je podpora partnerja in družine ključna za uspeh. Vplivnežem družina pomaga dobiti prva plačana sodelovanja, pomaga pri ustvarjanju vsebin, družinski člani nastopajo v vsebinah,  pomagajo pri računovodstvu… Za profilom vplivneža v Sloveniji velikokrat stoji celotna družina!

Lahko res vsakdo postane vplivnež?
Na prvi pogled se zdi, da lahko vplivnež res postane vsak, vendar ni tako preprosto. Preden začneš sodelovati s podjetji, lahko traja tudi več let in moraš biti zelo vztrajen.

Katere vplivneže pa sama najraje spremljaš?
Od tujih mi je zelo všeč novinarka Sophia Smith Galer, ki z znanstvenimi vsebinami dosega viralne številke na TikToku. Ker imam težave z aknami, rada spremljam profil farmacevtke Tajke Selan, ki deli znanstveno podprte nasvete za nego kože. Všeč mi je tudi profil Jerneja Ogrina, ki je strokovnjak za prehrano.

Katero družbeno omrežje se ti zdi najbolj v zatonu? In katero najbolj v porastu?
Zadnji statistični podatki kažejo, da je Instagram zopet zelo popularen. To je verjetno povezano z dogajanjem okrog TikToka. Nedavno je namreč ameriški predstavniški dom sprejel zakonski predlog, ki bi lahko privedel do prepovedi tega družbenega omrežja v ZDA.

Kakšne vsebine sama najbolj pogrešaš na družbenih omrežjih?
Pogrešam predvsem več poglobljenih vsebin, ki so utemeljene s podatki. Opažam, da na družbenih omrežjih zelo radi delimo naša mnenja, ki niso nujno resnična in so včasih lahko celo škodljiva. 

Kaj lahko pilovci naredimo, da bodo družbena omrežja bolj prijazen in navdihujoč prostor?
Čeprav spodbujam omejeno rabo družbenih omrežij, bi spodbudila pilovce, da družabna omrežja preplavijo s poglobljenimi vsebinami, od katerih se lahko vaši prijatelji in sledilci česa naučijo. Poleg tega je pomembno, da smo tako kot v fizičnih prostorih tudi v digitalnih do drugih ljudi spoštljivi in prijazni ter ne širimo sovraštva in grdih komentarjev.

Obvestila

29.1.2025
DODATNE UGODNOSTI ZA NAROČNIKE

Naročniki revije Pil, pozor!

Na Pilovi spletni strani imate naročniki revije posebne ugodnosti. V klepetalnici lahko z drugimi naročniki klepetate v ločeni sobi klepetalnice, ustvarjate teste v Galaksiji testov ter na vseh forumih objavljate fotografije in risbe.

Vse, kar potrebujete za aktivacijo ugodnosti, je naročniška številka.

Naročniško številko dobiš na e-poštni naslov, ki si ga vpisal/a na naročilnico. Dostop do dodatnih vsebin za naročnike lahko aktiviraš tudi tako, da vpišeš ime in priimek plačnika naročnine (to je najverjetneje eden od staršev oz. skrbnikov). Če številke nikakor ne najdeš, piši na revije@mladinska-knjiga.si in ti bomo pomagali.

Kam vneseš naročniško številko? Klikni desno zgoraj na svoj vzdevek in izberi “Dostop za naročnike” ali pojdi direktno na povezavo https://www.pil.si/mojprofil/aktivacija

Vprašanje

Kakšna se ti zdi moda v Pilu?
Všeč mi je tako, kot je.
180 (35%)
Dovolj bi bile 2 strani, ena za punce in ena za fante.
205 (40%)
Bolj so mi všeč kompletni stylingi, ne posamezni kosi oblačil.
129 (25%)

AKTUALNO

Pokal Zlati (po)let v roke Domnu Prevcu
Zmagovalcu tekmovanja Planica 7 je unikatni pokal v okviru natečaja Skupine Triglav predala devetošolka ... več

Vpiši se


Nov uporabnik | Pozabljeno geslo

ZADNJA ŠTEVILKA

Marec 2025

gumb

Revija
Izid: 7. 3. 2025

POSVOJI ŠNOFIJA!

PILOVA LESTVICA

Domača
1. Firbci - Brajde
2. Klemen - How Much Time Do We Have Left
3. Siddharta - Prepovedana
4. Nina Pušlar - Malo, malo
5. Luka Basi - Skrito v raju

Tuja
1. Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile
2. Rosé & Bruno Mars - APT.
3. Billie Eilish - BIRDS OF A FEATHER
4. Gracie Abrams - That's So True
5. Myles Smith - Stargazing

GLASUJ ZA NAJ SKLADBO

Domača

1. ALYA: Tvoja
2. Firbci: Brajde
3. Gaja Prestor: VODA
4. Ines Erbus: Ranjeno srce
5. Klemen: How Much Time Do We Have Left
6. Koala Voice: Kam gre sreča
7. Luka Basi: Skrito v raju
8. Maraaya: Nebesa
9. Nina Pušlar: Malo, malo
10. Siddharta: Prepovedana

Tuja

1. Alex Warren: Ordinary
2. Benson Boone: Slow It Down
3. Billie Eilish: BIRDS OF A FEATHER
4. Chappell Roan: Pink Pony Club
5. Damiano David: Born With A Broken Heart
6. Gracie Abrams: That's So True
7. Lady Gaga & Bruno Mars: Die With A Smile
8. Rosé: toxic till the end
9. Rosé & Bruno Mars: APT.
10. Sabrina Carpenter: Please Please Please

Pogosta vprašanja

Iščeš odgovore na vprašanja, kot so "Kako se naročim na revijo Pil?", "Kako se registrirati?", Kakšna so pravila obnašanja na Pilovi spletni strani?" in "Kam vnesem naročniško številko?" Klikni na spodnji gumb in najdi odgovore!

KNJIŽNA LESTVICA

Knjižna
1. Desa Muck - Blazno resno o šoli
2. Karen M. McManus - Eden od nas laže
3. Jenny Han - Poletje, ko sem postala privlačna
4. Holly Jackson - Pridna punca preiskuje umor
5. Mateja Gomboc - Sposojena babica Štefi

NAKLJUČNI VIC

Kamela

Kamelji mladič vpraša očeta:»Očka zakaj imamo na hrbtu dve grbi?« »Zato, da imamo dovolj vode, ko gremo skozi puščavo.« »Očka, zakaj imamo tako velike trepalnice?« »Zato, da nam ne nese peska v oči ko, hodimo po puščavi.« »Očka, zakaj imamo kopita na nogah?« »Zato, da se ne ugreznemo v pesek, ko hodimo po puščavi.« »Očka, kaj pa potem delamo v živalskem vrtu?«

Kornelija, 12 let