Hej,
danes bo malo drugačen blog, prvi del bo namenjen pisanju eseja (ker tega v osnovni šoli ne razložijo skoraj nič, v srednji pa pričakujejo, da znaš), drugi del pa bodo stvari, ki so mene v gimnaziji presenetile ali pa bi si želela, da bi mi jih kdo prej povedal.
*roza* Kaj sploh je esej? *roza*
To je kot neke vrste spis, le da je daljši in težji za napisat. V njem predstaviš različne poglede, predstave, razmišljanja o knjigi/knjigah, ki jih morate prebrati (pri nas smo do sedaj pisali primerjalne eseje, torej primerjaš 2 knjigi). Na bralca eseja nočeš vplivati, le podaš različna razmišljanja in poglede na stvari.
*roza* Kakšne so razlike med spisom in esejem? *roza*
Spis je krajši in ima tudi manj odstavkov, je manj poglobljen in manj zahteven za pisanje. Esej je daljši, bolje moraš poznati in razumeti vsebino knjig, ima več odstavkov in ga strožje ocenjujejo.
*roza* Kakšna je zgradba eseja? *roza*
UVOD
Postaviš tezo (neka trditev). To je podobno kot hipoteza pri biologiji, pri tem pa je dobro tudi upoštevati navodila in naslov, ki jih dobiš. Med pisanjem eseja poskusiš tezo potrditi ali zavrniti.
JEDRO
Je glavni del eseja. Sestavljen je iz večih odstavkov. V navodilih imaš ponavadi vprašanja in najlažje je, da v vsakem odstavku odgovoriš na 1 vprašanje, ni pa nujno. V jedru tudi zagovarjaš (torej poskusiš potrditi ali zavrniti) tezo. Ti na primer napišeš v enem odstavku o nekem vprašanju in poskusiš to napeljati na tvojo tezo. Zato je dobro pred postavljanjem teze prebrati vprašanja. Podajaš različne poglede in razmišljanja o knjigah in s tem tudi pokažeš, da si knjige prebral in jih razumeš.
ZAKLJUČEK
Tam povzameš glavne ugotovitve, dodaš kakšno končno misel...
*roza* Kako naj se lotim pisanja? *roza*
Preberi naslov in navodila ter dobro premisli, kaj profesor od tebe zahteva. Dobro je narediti načrt, kako boš pisal, kaj boš vključil... Vendar naj ti ne vzame preveč časa! Potem prični s pisanjem. Postavi tezo in jo pri pisanju celega besedila upoštevaj.
*roza* Na kaj naj še pazim?
1. Tujke in bogato besedišče: dobro je, da uporabljaš čim bolj bogato besedišče, ampak velikokrat se zgodi, da namesto tega uporabiš tujke (ki jih ne smeš!), kot je npr. beseda lokacija. Če hočeš uporabiti bogato besedišče, pazi, da je res slovensko.
2. Pretiravanje: ne uporabljaj besed, s katerimi pretirano izražaš čustva, npr. odvratno.
3. Izogibaj se "sebe": nadomesti 'meni se zdi' z 'zdi se'...
*roza* Kaj pa branje knjige? Kako naj berem? *roza*
Dobro je, da imaš nek zvezek, da si lahko kaj izpišeš, kaj kar se ti zdi pomembno. Nujno preberi spremno besedo in imej knjigo od zbirke, ki jo priporoča profesor (ena izmed bolj znanih je recimo Klasje), saj se spremne besede razlikujejo glede na zbirko. Če česa ne razumeš, vprašaj, poguglaj in knjigo preberi večkrat. Res je pomembno, da jo razumeš in da veš, za kaj se gre.
---------------------------------------------------------
Sedaj pa bom še napisala nekaj stvari, ki bi si jih jaz želela vedeti pred gimnazijo.
*roza* Pouk se ne vleče *roza*
Ko sem bila v osnovni šoli, se mi je pouk res vlekel, tudi, če smo imeli le 4 ure, kaj šele, če jih je bilo 6. Zato me je začela grabiti panika, kako bom zdržala v srednji šoli, ko imaš vsak dan 7 ur. Ker snov v srednji šoli obravnavaš hitreje, moraš bolj slediti in misliti, zato ti ura mine hitreje. Res je, da se ti kdaj tudi kaj vleče, ampak meni je bilo hujše v osnovni šoli.
*roza* Učilnice se kar hitro najde *roza*
Ne vem, ali je to stvar samo naše šole, ampak razporeditev učilnic ima ponavadi neko logiko in jih ni tako težko najti. Če se pa ne znajdeš dobro, pa samo slediš sošolcem.
*roza* Vsak profesor uči popolnoma po svoje *roza*
V osnovni šoli so vsi učitelji učili po približno istem sistemu, tukaj je pa vse veliko bolj raznoliko. Načina profesorja se moraš navaditi (pri nas je bilo to kar hitro) in ga moraš spoznati. Vsak ima svoje "muhe", nekateri čudno zaključujejo, drugi ne znajo dobro razlagati snovi, tretji imajo zelo težke teste... Ampak po večini so profesorji fajn.
*roza* Z nekaterimi profesorji si bolj "odtujen" *roza*
Tako kot vsak uči po svoje, imajo tudi odnose z dijaki različne. Nekateri se že v 2 tednih zapomnijo imena, drugi večine ne vejo niti po 1 letu. Odnos z njimi je res različen, ampak to, da profesor ne ve tvojega imena ne pomeni, da slabo uči, da te ne mara... Samo nekateri imajo radi tako distanco z dijaki ali pa imajo težavoo z imeni.
*roza* Učbenike puščaj v omarici *roza*
Če učbenika ali zvezka doma ne potrebuješ, ga (če se da) pusti v omarici. Brezveze je, da ga nosiš s sabo in ga lahko še pozabiš.
*roza* Ugotovi, kaj se pri katerem profesorju sme *roza*
Nekateri profesorji so zelo strogi, drugi ne. Najbolje je, da ugotoviš, kaj kateri dopuščajo in kaj ne. Nekateri pustijo na wc med uro, nekateri ne prenašajo zamujanja... In če tega ne veš, se lahko kateremu hitro zameriš.
*roza* Spuščaj profesorja iz učilnice *roza*
Profesorji grejo med odmori ven iz učilnice, učenci pa ravno takrat noter. Potem profesorji čakajo pri vratih, zelo lepo pa je (in tako se jim lahko prikupiš), da jih spustiš, da grejo ven. Na splošno se poskusi profesorju umakniti, če si mu na poti.
*roza* Ne manjkaj na ocenjevanjih, če se le da *roza*
Nekaterim profesorjem se tako lahko zameriš (sploh, če se to zgodi večkrat), ker mislijo, da špricaš (čeprav ne). Ko se piše drugič, ne veš, kakšen test boš dobil, ker nekateri profesorji dajejo res težke druge teste. Če pa zboliš, seveda ostani doma.
*roza* Maj in december sta najhujša *roza*
Takrat je največ testov, še posebej v maju, ker je oboje pred konferenco.
*roza* Ljudje radi spoznavajo druge *roza*
Če si na nekem dnevu dejavnosti, izletu, taboru, ekskurziji ali pa samo v nekem prostoru za druženje, lahko pristopiš do koga in ga spoznaš. Do sedaj sem imela s tem same pozitivne izkušnje in ljudje so tega res veseli. Super je na tak način dobiti nove prijatelje. Ne skrbi, če je to nekdo iz višjega letnika, tudi taki se radi družijo in pogovarjajo z mlajšimi.
*roza* Profesorji zaupajo dijakom in jim pustijo več svobode *roza*
Nihče te ne nadzoruje, kje si, kam greš, zakaj si tam, ali si prepisal s table... To je tvoja odgovornost. Ravno zaradi te svobode, ki ti jo pustijo se lahko z njimi bolje razumeš.
*roza* Iz šole in v šolo greš lahko, kadar hočeš *roza*
Pri nas v osnovni šoli so se kregali, če si prišel prezgodaj, tukaj pa lahko prideš kar dosti prej, saj se nekateri vozijo in zaradi prevoza ne gre drugače. Če imaš recimo zobozdravnika, samo greš in ne rabiš nikomur nič razlagati (to velja, če greš med odmorom).
Upam, da vam je bil ta del všeč in uživajte še naprej :)
danes bo malo drugačen blog, prvi del bo namenjen pisanju eseja (ker tega v osnovni šoli ne razložijo skoraj nič, v srednji pa pričakujejo, da znaš), drugi del pa bodo stvari, ki so mene v gimnaziji presenetile ali pa bi si želela, da bi mi jih kdo prej povedal.
*roza* Kaj sploh je esej? *roza*
To je kot neke vrste spis, le da je daljši in težji za napisat. V njem predstaviš različne poglede, predstave, razmišljanja o knjigi/knjigah, ki jih morate prebrati (pri nas smo do sedaj pisali primerjalne eseje, torej primerjaš 2 knjigi). Na bralca eseja nočeš vplivati, le podaš različna razmišljanja in poglede na stvari.
*roza* Kakšne so razlike med spisom in esejem? *roza*
Spis je krajši in ima tudi manj odstavkov, je manj poglobljen in manj zahteven za pisanje. Esej je daljši, bolje moraš poznati in razumeti vsebino knjig, ima več odstavkov in ga strožje ocenjujejo.
*roza* Kakšna je zgradba eseja? *roza*
UVOD
Postaviš tezo (neka trditev). To je podobno kot hipoteza pri biologiji, pri tem pa je dobro tudi upoštevati navodila in naslov, ki jih dobiš. Med pisanjem eseja poskusiš tezo potrditi ali zavrniti.
JEDRO
Je glavni del eseja. Sestavljen je iz večih odstavkov. V navodilih imaš ponavadi vprašanja in najlažje je, da v vsakem odstavku odgovoriš na 1 vprašanje, ni pa nujno. V jedru tudi zagovarjaš (torej poskusiš potrditi ali zavrniti) tezo. Ti na primer napišeš v enem odstavku o nekem vprašanju in poskusiš to napeljati na tvojo tezo. Zato je dobro pred postavljanjem teze prebrati vprašanja. Podajaš različne poglede in razmišljanja o knjigah in s tem tudi pokažeš, da si knjige prebral in jih razumeš.
ZAKLJUČEK
Tam povzameš glavne ugotovitve, dodaš kakšno končno misel...
*roza* Kako naj se lotim pisanja? *roza*
Preberi naslov in navodila ter dobro premisli, kaj profesor od tebe zahteva. Dobro je narediti načrt, kako boš pisal, kaj boš vključil... Vendar naj ti ne vzame preveč časa! Potem prični s pisanjem. Postavi tezo in jo pri pisanju celega besedila upoštevaj.
*roza* Na kaj naj še pazim?
1. Tujke in bogato besedišče: dobro je, da uporabljaš čim bolj bogato besedišče, ampak velikokrat se zgodi, da namesto tega uporabiš tujke (ki jih ne smeš!), kot je npr. beseda lokacija. Če hočeš uporabiti bogato besedišče, pazi, da je res slovensko.
2. Pretiravanje: ne uporabljaj besed, s katerimi pretirano izražaš čustva, npr. odvratno.
3. Izogibaj se "sebe": nadomesti 'meni se zdi' z 'zdi se'...
*roza* Kaj pa branje knjige? Kako naj berem? *roza*
Dobro je, da imaš nek zvezek, da si lahko kaj izpišeš, kaj kar se ti zdi pomembno. Nujno preberi spremno besedo in imej knjigo od zbirke, ki jo priporoča profesor (ena izmed bolj znanih je recimo Klasje), saj se spremne besede razlikujejo glede na zbirko. Če česa ne razumeš, vprašaj, poguglaj in knjigo preberi večkrat. Res je pomembno, da jo razumeš in da veš, za kaj se gre.
---------------------------------------------------------
Sedaj pa bom še napisala nekaj stvari, ki bi si jih jaz želela vedeti pred gimnazijo.
*roza* Pouk se ne vleče *roza*
Ko sem bila v osnovni šoli, se mi je pouk res vlekel, tudi, če smo imeli le 4 ure, kaj šele, če jih je bilo 6. Zato me je začela grabiti panika, kako bom zdržala v srednji šoli, ko imaš vsak dan 7 ur. Ker snov v srednji šoli obravnavaš hitreje, moraš bolj slediti in misliti, zato ti ura mine hitreje. Res je, da se ti kdaj tudi kaj vleče, ampak meni je bilo hujše v osnovni šoli.
*roza* Učilnice se kar hitro najde *roza*
Ne vem, ali je to stvar samo naše šole, ampak razporeditev učilnic ima ponavadi neko logiko in jih ni tako težko najti. Če se pa ne znajdeš dobro, pa samo slediš sošolcem.
*roza* Vsak profesor uči popolnoma po svoje *roza*
V osnovni šoli so vsi učitelji učili po približno istem sistemu, tukaj je pa vse veliko bolj raznoliko. Načina profesorja se moraš navaditi (pri nas je bilo to kar hitro) in ga moraš spoznati. Vsak ima svoje "muhe", nekateri čudno zaključujejo, drugi ne znajo dobro razlagati snovi, tretji imajo zelo težke teste... Ampak po večini so profesorji fajn.
*roza* Z nekaterimi profesorji si bolj "odtujen" *roza*
Tako kot vsak uči po svoje, imajo tudi odnose z dijaki različne. Nekateri se že v 2 tednih zapomnijo imena, drugi večine ne vejo niti po 1 letu. Odnos z njimi je res različen, ampak to, da profesor ne ve tvojega imena ne pomeni, da slabo uči, da te ne mara... Samo nekateri imajo radi tako distanco z dijaki ali pa imajo težavoo z imeni.
*roza* Učbenike puščaj v omarici *roza*
Če učbenika ali zvezka doma ne potrebuješ, ga (če se da) pusti v omarici. Brezveze je, da ga nosiš s sabo in ga lahko še pozabiš.
*roza* Ugotovi, kaj se pri katerem profesorju sme *roza*
Nekateri profesorji so zelo strogi, drugi ne. Najbolje je, da ugotoviš, kaj kateri dopuščajo in kaj ne. Nekateri pustijo na wc med uro, nekateri ne prenašajo zamujanja... In če tega ne veš, se lahko kateremu hitro zameriš.
*roza* Spuščaj profesorja iz učilnice *roza*
Profesorji grejo med odmori ven iz učilnice, učenci pa ravno takrat noter. Potem profesorji čakajo pri vratih, zelo lepo pa je (in tako se jim lahko prikupiš), da jih spustiš, da grejo ven. Na splošno se poskusi profesorju umakniti, če si mu na poti.
*roza* Ne manjkaj na ocenjevanjih, če se le da *roza*
Nekaterim profesorjem se tako lahko zameriš (sploh, če se to zgodi večkrat), ker mislijo, da špricaš (čeprav ne). Ko se piše drugič, ne veš, kakšen test boš dobil, ker nekateri profesorji dajejo res težke druge teste. Če pa zboliš, seveda ostani doma.
*roza* Maj in december sta najhujša *roza*
Takrat je največ testov, še posebej v maju, ker je oboje pred konferenco.
*roza* Ljudje radi spoznavajo druge *roza*
Če si na nekem dnevu dejavnosti, izletu, taboru, ekskurziji ali pa samo v nekem prostoru za druženje, lahko pristopiš do koga in ga spoznaš. Do sedaj sem imela s tem same pozitivne izkušnje in ljudje so tega res veseli. Super je na tak način dobiti nove prijatelje. Ne skrbi, če je to nekdo iz višjega letnika, tudi taki se radi družijo in pogovarjajo z mlajšimi.
*roza* Profesorji zaupajo dijakom in jim pustijo več svobode *roza*
Nihče te ne nadzoruje, kje si, kam greš, zakaj si tam, ali si prepisal s table... To je tvoja odgovornost. Ravno zaradi te svobode, ki ti jo pustijo se lahko z njimi bolje razumeš.
*roza* Iz šole in v šolo greš lahko, kadar hočeš *roza*
Pri nas v osnovni šoli so se kregali, če si prišel prezgodaj, tukaj pa lahko prideš kar dosti prej, saj se nekateri vozijo in zaradi prevoza ne gre drugače. Če imaš recimo zobozdravnika, samo greš in ne rabiš nikomur nič razlagati (to velja, če greš med odmorom).
Upam, da vam je bil ta del všeč in uživajte še naprej :)
Odgovori:
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
Zelo dobro razlagaš in te podatki mi bodo prišli res prav. Hvala ti<3:blush:
2
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
hej kam pa hodis v solo? ni ti treba povedati
2
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
hejj ful dobr blog, vsakič se veselim novega dela :)
1
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
Fantastično <3
Izbiraš res raznolike teme in se vanje poglobiš, kar lahko definitivno komu pride še kako prav.
Odgovarjas na vprašanja, na katera sama še pomislila ne bi in sem ti res hvaležna, da si se lotila tega, saj zelo pomaga.
Sophie Donna
Izbiraš res raznolike teme in se vanje poglobiš, kar lahko definitivno komu pride še kako prav.
Odgovarjas na vprašanja, na katera sama še pomislila ne bi in sem ti res hvaležna, da si se lotila tega, saj zelo pomaga.
Sophie Donna
1
Moj odgovor:
Lanchy
potrebuje pomoč ali nasvet v
Svetovalnica
Težave s prijateljicama
Hejjjj!
Jaz imam težavo. Imam 2 prijateljici. Klicala ju bom L in E.
L je moja bff, E pa je moja prijateljica. In L je včasih nesramna do drugih. In fora je v tem, da mene L preprečuje, da bi bila prijateljica od E. In enkrat sva šle z L drsat ona pa je prejšnji dan izgubila nike pro hlače. In je trdila, da jih je vzela E. In zdaj sem se z E pobotala, ampak L ni za. Aja prijateljica A pa mi je rekla, da me hoče E dati narazen z L.
Kaj naj naredim?
Lp Lanchy
Jaz imam težavo. Imam 2 prijateljici. Klicala ju bom L in E.
L je moja bff, E pa je moja prijateljica. In L je včasih nesramna do drugih. In fora je v tem, da mene L preprečuje, da bi bila prijateljica od E. In enkrat sva šle z L drsat ona pa je prejšnji dan izgubila nike pro hlače. In je trdila, da jih je vzela E. In zdaj sem se z E pobotala, ampak L ni za. Aja prijateljica A pa mi je rekla, da me hoče E dati narazen z L.
Kaj naj naredim?
Lp Lanchy
Obvestila
1.9.2024
Veliki literarni natečaj "NAJST"
Sodelujte na natečaju "NAJST," ki ga najdete v rubriki FESTIVAL!
Dogodek je del programa bralne kulture, ki ga sofinancira Javna agencija za knjigo Republike Slovenije.
POIŠČI PILOVCA/KO
Pogosta vprašanja
POSVOJI ŠNOFIJA!
Priljubljene objave
Oglas
Zadnji odgovori
nemorm nc druzgq rec:sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob::tired_face::tired_face::tired