matematika 8. razred
3
pinterest memi o grozi matematike so tok resnični
hej
js sm ful glupa in res nočem na dopolnilni al pa kj, ker pri nasm morš redno hosit, če enkrat ne greš in fora je da so tam sami taki ki jim ne gre u šoli js sm pa 'znana' kot dobra učenka in res nočem tega zasrat. no never mind, js nimam pojma o matematiki. probala sm se učit sproti ampak ne štekam. pač te množice (racionalna, naravna, cela...) števila mi grejo in razumem vse, ni mi pa jasn, kako seštevat pa odštevat pozitivna pa negativna števila. kr neki mešamo predznake z znaki za računske operacije in mn to res ni jasno. a mi zna kdo hitr, res hitr pomagat, kr bomo kmalu prešli na negativne pa pozitivne ulomke in js še hellnah celih števil ne znam računat. hvala vsem <3
js sm ful glupa in res nočem na dopolnilni al pa kj, ker pri nasm morš redno hosit, če enkrat ne greš in fora je da so tam sami taki ki jim ne gre u šoli js sm pa 'znana' kot dobra učenka in res nočem tega zasrat. no never mind, js nimam pojma o matematiki. probala sm se učit sproti ampak ne štekam. pač te množice (racionalna, naravna, cela...) števila mi grejo in razumem vse, ni mi pa jasn, kako seštevat pa odštevat pozitivna pa negativna števila. kr neki mešamo predznake z znaki za računske operacije in mn to res ni jasno. a mi zna kdo hitr, res hitr pomagat, kr bomo kmalu prešli na negativne pa pozitivne ulomke in js še hellnah celih števil ne znam računat. hvala vsem <3
Odgovori:
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
hajj,
glej nc ti ne bo hudga k dopolnilnemu. tut js mam use pet pa grem kdaj na dopolnilni. ce res ne stekas ti bo res pomagal. pa pomojm ti bo ucitlca tut dovolila pac enkrat pridt ce mas neko uprasanje namest da hodis redno, ti ji sam rec.
ce ne pa (ce prov razumem si osmi razred?) ti lahk js pomagam tle gor sam nimam ful casa tkoda to ne bo ful kmal ig.... ce ti zdele povem na hitr za konkretne primere:
pac od zdej naprej si mors predstavljat *i*vse*i* predznake kot predznake, ne vec kot znak za sestevanje oz. odstevanje. to si zapomn. v primeru: +2-4 - predstavljej si to ne kot dva minus stiri ampak kot 2 in *i*-4*i*. potem si zapomni tole: plus pa plus je plus, minus pa minus je plus, plus pa minus oz. minus pa plus je pa minus.
ko ves to, racunas. ce ti ni logicno, da je dva minus stiri minus dva, pol sam pac kot sm rekla ce mas minus pa plus odstejes manjso stevilko od vecje, ce mas pa npr. minus pa minus ju pa sestejes
(npr. -2 -2 = -4). glej glede na pravila ka sm ti jih prej povedla. za predznak rezultata pa pri odstevanju mislm da ni nekih posebnih pravil, upam da ti je to logicno. pac ce si predstavljas ane -2-2 da ti je logicno da je rezultat negativen? nvm no. ce ti ni myb uprasi ucitlco, js se ne spomnem.
sam povem pa da ti ta pravilcka za predznak pridejo prov tut ko boste mnozil pa delil (takrt je to za pradznak rezultata).
upam da si res osmi in ti nism povedala nekih brezveznih informacij, da sm ti vsaj mal pomagala in da te nism prevec zmedla. srecno z matematiko pa lovju,
piki
glej nc ti ne bo hudga k dopolnilnemu. tut js mam use pet pa grem kdaj na dopolnilni. ce res ne stekas ti bo res pomagal. pa pomojm ti bo ucitlca tut dovolila pac enkrat pridt ce mas neko uprasanje namest da hodis redno, ti ji sam rec.
ce ne pa (ce prov razumem si osmi razred?) ti lahk js pomagam tle gor sam nimam ful casa tkoda to ne bo ful kmal ig.... ce ti zdele povem na hitr za konkretne primere:
pac od zdej naprej si mors predstavljat *i*vse*i* predznake kot predznake, ne vec kot znak za sestevanje oz. odstevanje. to si zapomn. v primeru: +2-4 - predstavljej si to ne kot dva minus stiri ampak kot 2 in *i*-4*i*. potem si zapomni tole: plus pa plus je plus, minus pa minus je plus, plus pa minus oz. minus pa plus je pa minus.
ko ves to, racunas. ce ti ni logicno, da je dva minus stiri minus dva, pol sam pac kot sm rekla ce mas minus pa plus odstejes manjso stevilko od vecje, ce mas pa npr. minus pa minus ju pa sestejes
(npr. -2 -2 = -4). glej glede na pravila ka sm ti jih prej povedla. za predznak rezultata pa pri odstevanju mislm da ni nekih posebnih pravil, upam da ti je to logicno. pac ce si predstavljas ane -2-2 da ti je logicno da je rezultat negativen? nvm no. ce ti ni myb uprasi ucitlco, js se ne spomnem.
sam povem pa da ti ta pravilcka za predznak pridejo prov tut ko boste mnozil pa delil (takrt je to za pradznak rezultata).
upam da si res osmi in ti nism povedala nekih brezveznih informacij, da sm ti vsaj mal pomagala in da te nism prevec zmedla. srecno z matematiko pa lovju,
piki
2
joj sori zdj ka se enkrat to berem se tut men zdi groza zmedeno ampak booljs bi ti sama lahk razlozila sam v zivo. *i*pozor to ni vabilo da se dobiva to je izgovor*i*. koda res resss sori ce sm te zmedla😭 useen i hope it helped u
hvala <3 supr si razložila, hvala ti ker si pomagala :)
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
hejj<3
Lohka kdaj recimo po pouku (ali pa po uri matematike) greš do učiteljice/učitelja in ji rečeš, da tega s predznaki ne razumeš in če ti lahko šeenkrat razloži na konkretnem primeru ali pa ti razloži pravila/postopke...
če ne pa lahko vprašaš svoje starše ali pa sošolke/sošolce, prijateljie...
Lohka kdaj recimo po pouku (ali pa po uri matematike) greš do učiteljice/učitelja in ji rečeš, da tega s predznaki ne razumeš in če ti lahko šeenkrat razloži na konkretnem primeru ali pa ti razloži pravila/postopke...
če ne pa lahko vprašaš svoje starše ali pa sošolke/sošolce, prijateljie...
2
hvala, na koncu sem stopila do učiteljice in vprašala atija :) ni blo tok hudo kt sem dramatizirala in havla ti za vso podporo <3
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
*b*NARAVNA ŠTEVILA:*b* (N)
so števila od 0 do pač neskončno
*b*CELA ŠTEVILA:*b* (Z)
so števila tudi pod ničlo (+13, -44...) Ampak pod cela števila ne štejemo ulomkov in decimalk ker niso CELA števila.
*b*Cela pozitivna števila:*b* (Z+)
števila nad ničlo (+3, +27...)
*b*Cela negativnna:*b* (Z-)
števila pod ničlo (-3, -27...)
*b*RACIONALNA:*b* (Q)
So ulomki in vse decimalke ki jih lahko seštevamo, odštevamo... (-6/8, +2,4...)
*b*Racionalna pozitivna:*b* (Q+)
decimalke in ulomki nad ničlo (+1,8; +4/8...)
*b*Racionalna negativna:*b* (Q-)
decimalke in ulomki pod ničlo (-6,34; -7/10...)
*roza*KAKO RAČUNAMO S TEMI ŠTEVILI?*roza*
*modra*+ (seštevanje, ker odštevat kle ne morš)*modra*
*b*1. primer:*b*
-7 + (-6) =
*zelena*Če imata obe števili enak predznak (obe – oz. obe +, v našem primeru je to –), ju seštejemo in njun predznak le prepišemo.*zelena*
Torej:
-7 + (-6) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= -7 + 6
= -13
*b*2. primer:*b* (– in +)
-5 + (+3) =
Pravilo:
*zelena*Če imata števili RAZLIČEN predznak (+ oz. – pred številko), od VEČJE številke ODŠTEJEMO MANJŠO številko, predznak pa prepišemo od večje številke.*zelena*
Torej:
-5 + (-6) =
*i*odstranmo oklepaje*i*
= -5 + -6 =
=
*i*odpravimo oklepaje*i*
= -5 + 3 =
= -2
Od 5 smo odšteli 3 (NE OBREMENJUJ SE S PREDZNAKI!) Dobili smo 2, predznak pa smo le prepisali od večje številke (v našem primeru 5).
*b*3. primer:*b* (+ in +)
3 + (+2) =
Pozor: če pred številko NI napisanega predznaka, je število pozitivno (torej bi lahko pisalo tudi +3).
Pravilo:
*zelena*Če imata obe števili enak predznak (obe – oz. obe +, v našem primeru je to +), ju seštejemo in njun predznak le prepišemo.*zelena*
Torej:
*b*3*b* + (*b*+*b*2) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= 3 + 2 =
= *b*+*b*5
*modra*· (množenje)*modra*
*b*Za pomoč:*b*
*b*-*b*5 + (*b*-*b*6)
*b*–*b* in *b*–*b* = +
(ker – spremeni – v +!)
*b*+*b*4 + (*b*+*b*5)
+ in + = +
(ker + ne spremeni ničesar!)
*b*-*b*5 + (*b*+*b*3)
*i*ali*i*
*b*+*b*5 + (*b*-*b*3)
– in +
oz.
+ in – = –
*b*1. primer:*b* (+ in +)
(+3) · (+4) =
To je ZLO izi. + in + je + zato najprej napišeš *b*+*b* (mal poglej gor). Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
Torej:
(*b*+*b*3) · (*b*+*b*4) =
= 3 · 4 =
= *b*+*b*12
*b*2. primer:*b* (+ in –)
(+3) · (-4) =
+ in – je – zato najprej napišeš *b*–*b*. Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
Torej:
(*b*+*b*3) · (*b*-*b*4) =
*i*odpravimo oklepje*i*
= 3 · 4
= *b*-*b*12
*b*3. primer:*b* (– in –)
(-3) · (-4) =
– in – je + zato najprej napišeš *b*+*b*. Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
(*b*-*b*3) · (*b*-*b*4) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= 3 · 4 =
= *b*-*b*12
--------------------------------
To bi bilo vse. Če imaš še kakšna vprašanja vprašaj. :heart::blush:
so števila od 0 do pač neskončno
*b*CELA ŠTEVILA:*b* (Z)
so števila tudi pod ničlo (+13, -44...) Ampak pod cela števila ne štejemo ulomkov in decimalk ker niso CELA števila.
*b*Cela pozitivna števila:*b* (Z+)
števila nad ničlo (+3, +27...)
*b*Cela negativnna:*b* (Z-)
števila pod ničlo (-3, -27...)
*b*RACIONALNA:*b* (Q)
So ulomki in vse decimalke ki jih lahko seštevamo, odštevamo... (-6/8, +2,4...)
*b*Racionalna pozitivna:*b* (Q+)
decimalke in ulomki nad ničlo (+1,8; +4/8...)
*b*Racionalna negativna:*b* (Q-)
decimalke in ulomki pod ničlo (-6,34; -7/10...)
*roza*KAKO RAČUNAMO S TEMI ŠTEVILI?*roza*
*modra*+ (seštevanje, ker odštevat kle ne morš)*modra*
*b*1. primer:*b*
-7 + (-6) =
*zelena*Če imata obe števili enak predznak (obe – oz. obe +, v našem primeru je to –), ju seštejemo in njun predznak le prepišemo.*zelena*
Torej:
-7 + (-6) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= -7 + 6
= -13
*b*2. primer:*b* (– in +)
-5 + (+3) =
Pravilo:
*zelena*Če imata števili RAZLIČEN predznak (+ oz. – pred številko), od VEČJE številke ODŠTEJEMO MANJŠO številko, predznak pa prepišemo od večje številke.*zelena*
Torej:
-5 + (-6) =
*i*odstranmo oklepaje*i*
= -5 + -6 =
=
*i*odpravimo oklepaje*i*
= -5 + 3 =
= -2
Od 5 smo odšteli 3 (NE OBREMENJUJ SE S PREDZNAKI!) Dobili smo 2, predznak pa smo le prepisali od večje številke (v našem primeru 5).
*b*3. primer:*b* (+ in +)
3 + (+2) =
Pozor: če pred številko NI napisanega predznaka, je število pozitivno (torej bi lahko pisalo tudi +3).
Pravilo:
*zelena*Če imata obe števili enak predznak (obe – oz. obe +, v našem primeru je to +), ju seštejemo in njun predznak le prepišemo.*zelena*
Torej:
*b*3*b* + (*b*+*b*2) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= 3 + 2 =
= *b*+*b*5
*modra*· (množenje)*modra*
*b*Za pomoč:*b*
*b*-*b*5 + (*b*-*b*6)
*b*–*b* in *b*–*b* = +
(ker – spremeni – v +!)
*b*+*b*4 + (*b*+*b*5)
+ in + = +
(ker + ne spremeni ničesar!)
*b*-*b*5 + (*b*+*b*3)
*i*ali*i*
*b*+*b*5 + (*b*-*b*3)
– in +
oz.
+ in – = –
*b*1. primer:*b* (+ in +)
(+3) · (+4) =
To je ZLO izi. + in + je + zato najprej napišeš *b*+*b* (mal poglej gor). Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
Torej:
(*b*+*b*3) · (*b*+*b*4) =
= 3 · 4 =
= *b*+*b*12
*b*2. primer:*b* (+ in –)
(+3) · (-4) =
+ in – je – zato najprej napišeš *b*–*b*. Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
Torej:
(*b*+*b*3) · (*b*-*b*4) =
*i*odpravimo oklepje*i*
= 3 · 4
= *b*-*b*12
*b*3. primer:*b* (– in –)
(-3) · (-4) =
– in – je + zato najprej napišeš *b*+*b*. Potem samo zmnožiš 3 in 4 je 12.
(*b*-*b*3) · (*b*-*b*4) =
*i*odpravimo oklepaje*i*
= 3 · 4 =
= *b*-*b*12
--------------------------------
To bi bilo vse. Če imaš še kakšna vprašanja vprašaj. :heart::blush:
2
Izi mat
ojla, ful hvala, to že štekam in to loh rešim. sm ni mi jasno, kok je loh:
-80-+30=-110
pa kok loh -4+-2=-2-4
pač kaj je fora, kdaj se znaki za rač. operacije spremenijo v predznake, kdaj moraš + zamenjat z -, kdaj vedite kaj je predznak pa kaj znak za rač. operacijo, itd.?
hvala <3
-80-+30=-110
pa kok loh -4+-2=-2-4
pač kaj je fora, kdaj se znaki za rač. operacije spremenijo v predznake, kdaj moraš + zamenjat z -, kdaj vedite kaj je predznak pa kaj znak za rač. operacijo, itd.?
hvala <3
Npr:
- (+7) + (+6) =
*roza*↑*roza*
*i*Minus vedno spremeni vrednost v oklepajih. V našem primeru se *b*(+7)*b* spremni v *b*-7*b*.Tako torej nadaljujemo račun:*i*
= -7
*i*Moramo pa še napisati (+6) brez oklepajev. Poglejmo še enkrat račun:*in*
- (+7) + (+6) =
...........*roza*↑*roza*
*i*Plus nikoli ne spremeni vrednosti v oklepajih. V našem primeru se *b*(+6)*b* ne spremeni, napišeo pa *b*+6*b**i*
= -7 + 6 =
*i*Nato pogledamo katero število je večje: 7 in le prepišemo njen predznak: minus*o*
= -
*i*Zdaj le še izračunamo 7 + 6 in dobimo 13 oz.:*in*
= -13
*i*Cel račun se napiše tako:*in*
- (+7) + (+6) =
= -7 + 6 =
= -13
-------------------------
Upam da razumeš 😘
- (+7) + (+6) =
*roza*↑*roza*
*i*Minus vedno spremeni vrednost v oklepajih. V našem primeru se *b*(+7)*b* spremni v *b*-7*b*.Tako torej nadaljujemo račun:*i*
= -7
*i*Moramo pa še napisati (+6) brez oklepajev. Poglejmo še enkrat račun:*in*
- (+7) + (+6) =
...........*roza*↑*roza*
*i*Plus nikoli ne spremeni vrednosti v oklepajih. V našem primeru se *b*(+6)*b* ne spremeni, napišeo pa *b*+6*b**i*
= -7 + 6 =
*i*Nato pogledamo katero število je večje: 7 in le prepišemo njen predznak: minus*o*
= -
*i*Zdaj le še izračunamo 7 + 6 in dobimo 13 oz.:*in*
= -13
*i*Cel račun se napiše tako:*in*
- (+7) + (+6) =
= -7 + 6 =
= -13
-------------------------
Upam da razumeš 😘
- (+7) + (+6) =
= -7 + 6 =
= -1
= -7 + 6 =
= -1
hrj, hvala obema <3 res sm vesela da se lih zanesem na druge v tolikšni meri :)
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
Hejj, prvo kot prvo sploh nisi glupa ko sm bila jz u 8. razredu mi to tudi ni šlo.
- Glej, pri seštevanju:
5 + (+7)= ker je + in + plus moraš števili sešteti kar pomeni 5 + 7= 12
5 + (-7)= ker je + in – minus moraš števili odšteti 5 – 7 = -2
-5 + (+7)= ker je + in + plus moraš števili sešteti -5 + 7= 2
-5 + (-7)= ker je + in – minus moraš števili odšteti -5 – 7= -12
Pri odštevanju:
5 - (+7)= ker je - in + minus moraš števili odšteti 5 - 7= -2
5 - (-7)= ker je - in - plus moraš števili sešteti 5 + 7= 12
-5 - (+7)= ker je - in + minus moraš števili odšteti -5 – 7= -12
-5 - (-7)= ker je - in - plus moraš števili sešteti -5 + 7= 2
Upam da sm ti pomagala <3
- Glej, pri seštevanju:
5 + (+7)= ker je + in + plus moraš števili sešteti kar pomeni 5 + 7= 12
5 + (-7)= ker je + in – minus moraš števili odšteti 5 – 7 = -2
-5 + (+7)= ker je + in + plus moraš števili sešteti -5 + 7= 2
-5 + (-7)= ker je + in – minus moraš števili odšteti -5 – 7= -12
Pri odštevanju:
5 - (+7)= ker je - in + minus moraš števili odšteti 5 - 7= -2
5 - (-7)= ker je - in - plus moraš števili sešteti 5 + 7= 12
-5 - (+7)= ker je - in + minus moraš števili odšteti -5 – 7= -12
-5 - (-7)= ker je - in - plus moraš števili sešteti -5 + 7= 2
Upam da sm ti pomagala <3
5
hrj ful ti hvala <3 končno razumem in zato si zaslužna tudi ti :)
Zabaven odgovor
Najboljši odgovor
Super odgovor
Dober odgovor
Odgovor
Neprimeren odgovor
Nerazumljiv odgovor
Probi si kej pomagat z ZNAM ZA VEČ so ful uporabni pa na netu maš vaje. :hugging:
1
Moj odgovor:
jokam se
potrebuje pomoč ali nasvet v
Svetovalnica
Sama doma
Sama sem doma moje mami in atija ni, sestra je en krožek končala že pred pol ure, pa starši vejo, da je tam in da jo morjo pobrat, me fuuuuuuul skrbi da se jim ni kej zgudil, nobenih kontaktov nimam razen babi k žvi zraven nas, pa je ni pa zravn ns žvijo tut moji bratranc pa sestrična pa njeni, sam tut njenih ni doma. nobenih kontaktov nimam, razen maminega outlooka k pa mal slabo dela, ni jih pa doma kakih 2 uri odkar sem jaz prišla dam, in zdej jokam. kva nej nardim






Smetišnica