Aktualno
Kolesa skiroja, tudi električnega, so precej manjša od tistih, ki so jih vajeni kolesarji. Zato na skiroju prej izgubimo ravnotežje ali naletimo na oviro, ki lahko povzroči polet čez krmilo. Kaj lahko storiš za varno vožnjo in celo glavo?
Skiro je po vsem svetu priljubljeno prevozno sredstvo, ne le pri otrocih. Odrasli ga uporabljajo za pot v službo in po opravkih. Z njim pa se premikajo celo po večjih skladiščih, letališčih, trgovinah in pisarnah.
Nekoč je bilo kotalkanje zelo priljubljeno, a tudi naporno. Zato so otroci starše prosili, da jim kolesca namestijo na desko, nanjo pa pritrdijo še krmilo. In tako je pred približno stotimi leti nastal prvi skiro.
Je pa skiro precej hitrejši in zato tudi nekoliko nevarnejši, kot so kotalke, posebno električni. Ta dosega še večje hitrosti od običajnega skiroja. Na obeh vrstah skiroja moraš imeti dober občutek za ravnotežje, pozorno moraš opazovati morebitne ovire na poti in zavijati precej bolj previdno kot s kolesom. Pa pojdimo od začetka.
Pred vožnjo s skirojem ne pozabi ...
- Očisti zavore, saj te ne delujejo dobro, če so blatne. Odstrani umazanijo z nožne in ročne zavore, če jo skiro ima.
- Preveri vijake in jih privij.
- Ne pozabi na zaščitno opremo. Čelada ne sme biti pretesna, a tudi ne prevelika. Ščitniki naj ti v celoti pokrijejo kolena in komolce. Da se ob padcu ne odrgneš preveč, obleci dolge hlače in majico z dolgimi rokavi.
Pravilno zaviranje na skiroju
Ko zaviraš, se tvoje telo začne pomikati naprej. Da se to ne bi zgodilo nenadoma, začni zavirati pravočasno. Zaviraj zlagoma, pri tem pa se nagni nekoliko nazaj. Tako izničiš silo, ki te vleče naprej, močneje pritisneš na nožno zavoro in skrajšaš čas zaviranja.
Še pomembnejše je počasno zaviranje z električnimi skiroji. Ti imajo močnejše zavore in zato je nevarnost, da poletiš čez krmilo, večja.
S skirojem pravilno v zavoj
Ker ima skiro zelo majhna kolesa, se tudi asfalta dotika le z majhnimi ploskvami. Če krmilo obrneš prehitro in narediš oster zavoj, kolesa zdrsnejo hitreje kot pri vožnji s kolesom. Zdrs pa je še hitrejši na mokri podlagi. Zato si za zavoj vedno vzemi dovolj prostora in se izogibaj nenadnim spremembam smeri.
Ojoj, ovira na cesti!
Manjša kolesa, ki jih ima skiro, težje premagajo ovire, denimo kamne ali luknje na cesti. Ko s skirojem zapelješ na večji kamen ali v luknjo, se skoraj nemudoma ustavi. Ti pa se seveda ne ustaviš takoj. Nevidna sila te potegne naprej, izgubiš ravnotežje in padeš. Zato vselej dobro opazuj podlago pred sabo in se poskušaj izogniti oviram.
Rešilni skok s skiroja
Ko na skiroju ne gre vse po načrtu – gre prehitro, nad njim nimaš več nadzora ali pa izgubiš ravnotežje – preprosto skoči z njega. Z eno roko ga lahko še držiš, brez težav pa ga tudi povsem izpustiš. Skiro je manj pomemben od tvojega zdravja. Pomembnejše so cele kosti.
Zdaj pa le veselo na skiro!
Misliš, da si si uspel zapomniti pravila in trike za to, da postaneš najboljši voznik skiroja? Reši test in preveri.
Obvestila
Veliki literarni natečaj "NAJST"
Sodelujte na natečaju "NAJST," ki ga najdete v rubriki FESTIVAL!
Dogodek je del programa bralne kulture, ki ga sofinancira Javna agencija za knjigo Republike Slovenije.
AKTUALNO
Kaj imata skupnega Tina Maze in Ana Praznik
Tina Maze in Ana Praznik sta uspešni in znani Slovenki, ki jima je skupno tudi, da sta bili ... več
PILOVA LESTVICA
GLASUJ ZA NAJ SKLADBO
Pogosta vprašanja
Oglas
KNJIŽNA LESTVICA
NAKLJUČNI VIC
Padalca
Letalo dva padalca odvrže v zraku. Padalca padata z veliko hitrostjo. Pa en padalec vpraša drugega: "Bova počasi razprla padala?" "Ne, ne še saj sva na komaj sto metrih!" Pa čez petsto metrov spet prvi padalec vpraša drugega: "Bova sedaj razprla padala?" Pa mu drugi odgovori: "Pa ne še, če sva komaj na dvajsetih metrih!" Pa spet čez čas, ko sta že skoraj pri tleh prvi vpraša drugega: "Bova sedaj sedaj razprla padala?!" Pa mu drugi odgovori: "Ah, saj ni potrebe. Ja, s petih metrov pa se še ja nihče ni ubil!"