Bralni grižljaj
Zaradi šole so doma kar naprej scene, si lahko mislite. Mama joče, oče me zmerja, ali pa je obratno. Mama me nadira, oče pa ne reče nobene. Ko ju tako opazujem, sem ves nesrečen. Ampak kaj naj naredim? Kaj naj jima rečem? Nič. Nič ne morem reči, ker če odprem usta, je še slabše. Onadva pa, no, onadva ne znata drugega in kot dve papigi ponavljata:
»Uči se!«
»Uči se!«
»Uči se!«
»Uči se!«
»Uči se!«
Dobro, razumem. Tak bebec spet nisem. Jaz bi se rad učil, ampak težava je v tem, da se ne morem. Ničesar ne razumem. Vse, kar nas v šoli učijo, mi gre skozi eno uho noter, skozi drugo ven. K sto in sto tisoč zdravnikom so me že 12-, 13-krat peljali: za oči, za ušesa in celo za možgane. In rezultat izgubljenega časa za preiskave? Imam težave s koncentracijo.
Dajte, no! Zelo dobro vem, kaj imam in česa nimam, le vprašati me je treba. Nobenih težav nimam. Niti ene. Šola me kratko malo ne zanima, v tem je stvar.
Niti malo me ne zanima in pika.
Grégoire in šola
Vam tole zgoraj zveni znano? Marsikomu zagotovo, marsikdo pa si bo mislil, pa dobro, malo se potrudi, pa bo šlo, saj je samo šola in to moramo vsi končati – nikogar ne zanima vse. Že res, ampak tudi ni res. Včasih je potrebno precej več kot nekaj truda in precej več kot »Uči se!«. Naši možgani so tako zelo različni, da nas seveda zanimajo različne stvari, ampak tudi zapomnimo si različne stvari in naučimo se jih na različne načine. Principi učenja se spreminjajo, kakor tudi to, kar moramo znati. V nekem obdobju je bilo najpomembnejše učenje na pamet – kdor je znal odrecitirati snov točno tako, kot je bila napisana v učbeniku, je zagotovo dobil dobro oceno. Ampak učenje na pamet je le ena od oblik učenja – zagotovo tudi pomnjenje spodbuja delovanje možganov, a hkrati je tu še povezovanje, razumevanje širše slike, pa učenje s praktičnim delom. Zagotovo ni prava rešitev le stavek »Uči se!« In ko ti potem na pladnju več let servirajo, da si neumen, zagotovo ni spodbudno.
Grégoire ni neumen – le navadna šola ga ne zanima in prav nenavadno je, da tega razen njegovega dedka nihče ne opazi. Njegova sposobnost ustvarjanja novih izumov ali pa potrpežljivost pri neskončnem brušenju lesa sta lastnosti, ki ju marsikdo od »ta pametnih« nima – Grégoire rabi drugačne vsebine, da ga stvar zanima. In zagotovo ni edini!
AKTUALNO
V Ljubljano prihaja Znanstival
Znanstival bo Ljubljano obarval v čarobne znanstvene barve od 31. maja do ... več
Mali šef Slovenije: še bolj zabaven in še bolj trajnosten
Na POP TV je prišla že šesta izvedba priljubljenega kuharskega tekmovanja Mali šef ... več
PILOVA LESTVICA
GLASUJ ZA NAJ SKLADBO
Pogosta vprašanja
Oglas
KNJIŽNA LESTVICA
NAKLJUČNI VIC
Tokio
Janezek si želi z vlakom v Tokio. Živi v Spodnjem Dupleku, zato gre tam na postajo in na blagajni vpraša: „Ali imate karto za vlak za v Tokio?” Odgovorijo mu, da je nimajo in da naj gre vprašat v Ljubljano. Janezek gre na postajo v Ljubljano, vpraša če imajo karto za vlak v Tokio in ga zavrnejo, ter mu rečejo naj gre v Maribor. Janezku v Mariboru rečejo, da je nimajo in da naj gre na Dunaj. Na Dunaju Janezek končno dobi karto in se odpelje v Tokio. Tam je en teden nato pa želi iti domov. Gre na postajo in reče: „Rad bi karto za vlak za v Duplek.” Na blagajni pa mu Japonec odgovori: „Spodnji ali Zgornji?”
Obstajata dva kraja: Zgornji in Spodnji Duplek. In fora je da Japonci že vse vejo…