Spletne zvezde
Tinca Lukan je raziskovalka, ki bo kmalu doktorirala. Tema, ki si jo je izbrala za raziskovanje, so internetni trendi in delo vplivnežev, zato dobro pozna vse trende, pasti in prednosti družbenih omrežij. Svoje ugotovitve redno objavlja na TikToku in iz njenih objav se lahko naučimo marsikaj zanimivega. Spoznajmo jo!
OSEBNA IZKAZNICA
Starost: 29 let
Datum rojstva: 13. 9. 1994
Zvezdno znamenje: devica
Živjo, Tinca, kako preživljaš pomladne dni?
Živjo, Pil! Te dni preživljam zelo delovno, ker zaključujem doktorsko disertacijo o delu vplivnežev v Sloveniji in sem nekoliko na trnih glede zagovora, ki ga bom imela enkrat jeseni.
Na svojem TikTok profilu analiziraš internetne trende. Je analiziranje interneta tvoja služba?
Trenutno sem po poklicu raziskovalka, kar pomeni, da zelo poglobljeno preučujem določen družbeni fenomen. V mojem primeru so to vplivneži v Sloveniji, tako da je analiziranje interneta do neke mere res del moje službe, ker moram biti na tekočem z dogajanjem, odnosi in dramami med slovenskimi vplivneži. Vseeno pa moram poudariti, da vsebine za na TikTok ustvarjam zunaj svojega delovnega časa.
Kako si prišla do ideje, da svoje ugotovitve začneš deliti na TikToku?
Ko sem pred dvema letoma začela z izvedbo intervjujev z vplivneži v Sloveniji, sem naletela na problem, in sicer sem zelo težko dobila vplivneže, ki bi bili pripravljeni dati intervju za mojo raziskavo. Takrat sem se spomnila nasveta, ki nam ga je dala profesorica antropologije v prvem letniku študija, da če želimo nekaj raziskovati, je najbolje, da to postanemo in dobimo izkušnje iz prve roke. Zato sem se odločila, da bom postala vplivnica. Ko so me vplivneži spoznali po TikToku, so bili veliko bolj zaupljivi in so bili pripravljeni imeti intervju z mano, hkrati pa mi je izkušnja ustvarjanja vsebin omogočila, da sem bolj razumela njihovo delo.
Kateri trendi so v zadnjem času pritegnili največ tvoje pozornosti?
Veliko pozornosti mi v zadnjem času »ukradejo« politični vplivneži, ki so predvsem na TikToku zelo v porastu – tudi v Sloveniji. V zadnjem času se veliko ukvarjam s komuniciranjem znanosti in zato z namenom učenja veliko spremljam vplivneže, ki so sposobni na kratek in jedrnat način sporočiti ključne izsledke zapletenih znanstvenih raziskav.
Kakšni bodo trendi na družbenih omrežjih to poletje?
To poletje bomo vsaj do evropskih volitev, ki bodo junija, zagotovo priča veliko političnim vsebinam in porastu političnih vplivnežev, ki jih financirajo politične stranke. Med mladimi pa opažam, da je trend na družbenih omrežjih to, da nisi na družabnih omrežjih, in menim, da bo tega v prihodnosti še veliko več.
Kakšna bo po tvojem prihodnost družbenih omrežij?
Uporabniki družbenih omrežij se vedno bolj delimo v dve skupini. Prvo skupino predstavljajo »navadni uporabniki«, ki vedno bolj cenijo svojo zasebnost in niso več pripravljeni deliti vsakdanjega življenja na družbenih omrežjih. V drugi skupini pa imamo vplivneže, ki so postali nekakšni profesionalni zabavljači in z zelo jasno motivacijo po zaslužku delijo svoje zasebno življenje. Zato je po mojem mnenju prihodnost družbenih omrežij v zaprtih skupnostih ljudi, ki se poznajo tudi v zasebnem življenju, ker marsikdo s tujci ne želi na Instagramu deliti svojega zasebnega življenja.
Sama se dobro zavedaš pasti družbenih omrežij. Kako ti uspe, da te kljub temu, da je spremljanje družbenih omrežij tvoja službena dolžnost, ne posrkajo preveč?
Za to je potrebno kar nekaj discipline in moram priznati, da mi včasih ne uspe. :) Sicer imam pa pravilo, da dopoldan ne uporabljam aplikacij na telefonu, ampak jih odprem šele po kosilu.
V čem vidiš prednosti družbenih omrežij za mlade?
Na družbenih omrežjih se lahko zelo veliko naučimo. Kljub poplavi slabih vsebin moramo priznati, da obstajajo tudi poučne vsebine. Kot primer bi navedla žanr kratkih videov, v katerih različni poklici delijo, kako je videti njihov vsakdan. Tako dobimo vpogled v delovni dan glasbenice v orkestru, zdravnice, nevroznanstvenice, frizerke, analitičarke, prodajalke v trgovini, profesionalne tekačice ipd. Takšni vpogledi bi mi strašansko koristili, ko sem bila mlajša in sem se odločala za študijsko pot.
In kje se za pilovce na družbenih omrežjih skriva največ pasti?
Predvsem so pasti zelo pretkani algoritmi, ki nas lahko resnično zasvojijo, nam servirajo skrajne politične vsebine, ki nas delajo žalostne in nam svet slikajo v zelo temni luči.
Za svojo raziskavo si intervjuvala veliko slovenskih vplivnežev. Katere ugotovitve so se ti zdele najbolj zanimive?
Najbolj zanimiva mi je ugotovitev, kako zelo je pomembna podpora družine, predvsem staršev ali pa partnerja za uspeh vplivneža. Intervjuji z vplivneži v Sloveniji so mi razkrili, da je podpora partnerja in družine ključna za uspeh. Vplivnežem družina pomaga dobiti prva plačana sodelovanja, pomaga pri ustvarjanju vsebin, družinski člani nastopajo v vsebinah, pomagajo pri računovodstvu… Za profilom vplivneža v Sloveniji velikokrat stoji celotna družina!
Lahko res vsakdo postane vplivnež?
Na prvi pogled se zdi, da lahko vplivnež res postane vsak, vendar ni tako preprosto. Preden začneš sodelovati s podjetji, lahko traja tudi več let in moraš biti zelo vztrajen.
Katere vplivneže pa sama najraje spremljaš?
Od tujih mi je zelo všeč novinarka Sophia Smith Galer, ki z znanstvenimi vsebinami dosega viralne številke na TikToku. Ker imam težave z aknami, rada spremljam profil farmacevtke Tajke Selan, ki deli znanstveno podprte nasvete za nego kože. Všeč mi je tudi profil Jerneja Ogrina, ki je strokovnjak za prehrano.
Katero družbeno omrežje se ti zdi najbolj v zatonu? In katero najbolj v porastu?
Zadnji statistični podatki kažejo, da je Instagram zopet zelo popularen. To je verjetno povezano z dogajanjem okrog TikToka. Nedavno je namreč ameriški predstavniški dom sprejel zakonski predlog, ki bi lahko privedel do prepovedi tega družbenega omrežja v ZDA.
Kakšne vsebine sama najbolj pogrešaš na družbenih omrežjih?
Pogrešam predvsem več poglobljenih vsebin, ki so utemeljene s podatki. Opažam, da na družbenih omrežjih zelo radi delimo naša mnenja, ki niso nujno resnična in so včasih lahko celo škodljiva.
Kaj lahko pilovci naredimo, da bodo družbena omrežja bolj prijazen in navdihujoč prostor?
Čeprav spodbujam omejeno rabo družbenih omrežij, bi spodbudila pilovce, da družabna omrežja preplavijo s poglobljenimi vsebinami, od katerih se lahko vaši prijatelji in sledilci česa naučijo. Poleg tega je pomembno, da smo tako kot v fizičnih prostorih tudi v digitalnih do drugih ljudi spoštljivi in prijazni ter ne širimo sovraštva in grdih komentarjev.
Vprašanje
Kako vam je všeč zgodba v Pilu?
AKTUALNO
Veliko navdiha in praktičnih napotkov - Pilovi podcasti in webinarji
Z vami lahko delimo veliiiiko navdiha! V okviru festivala Najst, ki je potekal jeseni 2024, je Urška ... več
PILOVA LESTVICA
GLASUJ ZA NAJ SKLADBO
Pogosta vprašanja
KNJIŽNA LESTVICA
NAKLJUČNI VIC
Zajčje ukane
Zajček gre v Hofer in vpraša: ''Ali imate 100 korenčkovih štručk in 2.000 Korenčkovih tortic?'' In mu rečejo: ''Ne.'' Pa pride naslednji dan in vpraša: ''Ali imate 100 korenčkovih štručk in 2.000 korenčkovih tortic?'' Prodajalec odgovori: ''Da.'' Zajček pa pravi: ''Zdaj jih boste pa težko prodali!''