
Ti & jaz

Prisežem na svoja ljuba najstniška mulca, moža, mačka in najljubšo čokolado, da mi je kot mami precej pomembnejše, da znata hčerka in sin biti prijazna, iznajdljiva, samostojna, ustvarjalna, sočutna, kot pa da brez zatikanja zrecitirata vse hidroelektrarne na Dravi. Prisežem, da me njun smeh in dobra volja neskončno bolj osrečita kot petice v spričevalu. In tisočkrat raje izberem, da sta zdrava in srečna, kot da ju vpišejo v zlato knjigo najboljših učencev. Častna! Ampak veste kaj? Vseeno pogosto slišim: »Samo šola ti je pomembna, mami!« Ali: »Samo ocene te zanimajo!« In ima me, da bi tistega, ki se je spomnil ocen, pošteno nahrulila.
Kdo si je izmislil presnete ocene?
Kdorkoli je že bil – priznam, da ne vem, zato je moja petica pravkar splavala po vodi – najbrž bi samega sebe »unfriendal« ali »blockal« na Snapchatu, če bi vedel, koliko zoprnij ocene povzročajo. Vsem, otrokom, staršem in celo učiteljem. Toliko razočaranja in stisk, tesnobe, potnih dlani in tiščanja v želodcu. Toliko zaloputnjenih vrat, grdih pogledov in ostrih besed. Pa so navsezadnje samo številke. Nekdo se je enkrat pač odločil, da enica pomeni nezadostno, petica pa odlično, vmes pa si roke podajajo zadostno, dobro in prav dobro. Včasih si mislim, da bi se mogoče bolje obnesla preprostejša semaforska logika. Ups, tole je rdeče, ne moreš naprej, ker je treba usvojiti vsaj osnove, da te ravno »ne prodajo« in da ne bo odmevalo v prazni glavi. Rumena, evo ti roka. Ni najslabše ni najboljše. Počasi greš lahko naprej. Carsko, zelena! Za zdaj znaš vse, kar je treba. Piči daaaalje po novo znanje, kapo dol! Ampak ne. Imamo pač številke.
Ocene = znanje?
O ocenah imam res svoje mnenje. Pravzaprav bolj o tem, da so kar na lepem postale čisto preveč pomembne. Toda preden nadaljujemo, moramo nekaj razčistiti. Ocene niso isto kot znanje. Znanje je pomembno. Zelo pomembno. Ponovim? Znanje je nadpomembno. Včasih so rekli, da je to edino, česar ne moreš izgubiti in kar ti nihče ne more ukrasti. In čeprav se učimo vse življenje, je dvanajst do – čez palec – dvajset let pač namenjenih formalnemu pridobivanju znanja. Osnovni šoli. Srednji šoli. Fakulteti. Je vse, kar se je treba naučiti v šoli, nujno? Je vse uporabno? Je vse potrebno?
Najbolje, da zrecitiram kar tisto, kar odgovarjam svojima mulcema, ko me obstreljujeta: »Pa kaj mi bo to koristilo? Zakaj se moram to učiti, če pa bom že pojutrišnjem pozabil?« Glej, takole je. To bom povedala tako preprosto, da bi mi kak nevroznanstvenik dal komaj zadostno ali čisti cvek. Pri učenju ne gre samo za informacije, ampak za trening možganov, da znajo pozneje v življenju misliti, se prilagajati in reševati probleme.
Kdo pričakuje petice?
Zdaj ko smo dvakrat podčrtali, da je znanje pomembno, pa se vrnimo k ocenam. So ocene vedno odraz resničnega znanja? Seveda ne. Včasih kdo – prisotni so izvzeti – kaj preplonka. Včasih se ravno takrat, ko te matematkarca pokliče k tabli, spomniš na NJEGOV včerajšni snap ali NJEN novi sol de janeiro. Koga brigajo računi, četudi jih v resnici znaš. Včasih slabo spimo ali nismo v najboljši koži. Včasih bi isto kontrolko dve uri prej ali dve uri pozneje pisali bolje ali slabše.
Verjamem in upam, da je med vami veliko takšnih, ki se zaradi ocen ne vznemirjate pretirano, ker veste, da ste dali vse od sebe. Drugi – kot Kalipso, ki nam je pisala – pa preprosto ne prenesejo slabe ocene in jo jemljejo kot osebni poraz. Tukaj sta možnosti dve – lahko gre za lastna visoka pričakovanja ali pričakovanja nekoga drugega. Največkrat seveda staršev. Predlagam, da se najprej lotimo lastnih pričakovanj.
Če nisem najboljši/a, ni vredno nič
Prav je, da imamo visoke cilje in da si želimo dobrih rezultatov.
Prinese nam nenehno tesnobo in stres ter strah pred porazom. Škodi našemu zdravju in nam zmanjšuje samozavest, predvsem pa nam v življenju ukrade veliko radosti. Če ves odmor premlevaš trojko pri angleščini, hitro zamudiš naklonjen pogled luštnega sedmarja ali sošolčevo zabavno imitacijo nove ravnateljice.
Pišite nam!

Moje mnenje za naslednjo številko
12-letna Nora_zaljubljenka❤️❤️❤️ nam je pisala: »Jaz sem zaljubljena v sošolca in si ne morem kaj, da ga ne bi gledala kdaj med poukom, želim se pogovarjati z njim, pa sem v njegovi bližini čudna, včasih nič ne govorim ali veliko več govorim kot po navadi, delujem bolj samozavestna ali manj kot po navadi, v glavnem sem nora. Nimam naj prijateljice in ne morem nobenemu povedat, ampak si tako želim ne samo pogovarjanja (in že to mi ne gre dobro), pač pa tudi kaj več … Prosim, pišite o tej temi, ker je zelo pomembna!«
Se tudi vi čudno počutite v bližini simpatije? Kako navežete pogovor z njo? Kako premagate tremo pred simpatijo? Kaj bi svetovali Nori_zaljubljenki❤️❤️❤️?
Tvoje vprašanje ali mnenje:
Tvoje ime ali vzdevek:
Starost:
Obvestila
DODATNE UGODNOSTI ZA NAROČNIKE
Naročniki revije Pil, pozor!
Na Pilovi spletni strani imate naročniki revije posebne ugodnosti. V klepetalnici lahko z drugimi naročniki klepetate v ločeni sobi klepetalnice, ustvarjate teste v Galaksiji testov ter na vseh forumih objavljate fotografije in risbe.
Vse, kar potrebujete za aktivacijo ugodnosti, je naročniška številka.
Naročniško številko dobiš na e-poštni naslov, ki si ga vpisal/a na naročilnico. Dostop do dodatnih vsebin za naročnike lahko aktiviraš tudi tako, da vpišeš ime in priimek plačnika naročnine (to je najverjetneje eden od staršev oz. skrbnikov). Če številke nikakor ne najdeš, piši na revije@mladinska-knjiga.si in ti bomo pomagali.
Kam vneseš naročniško številko? Klikni desno zgoraj na svoj vzdevek in izberi “Dostop za naročnike” ali pojdi direktno na povezavo https://www.pil.si/mojprofil/aktivacija.
Vprašanje
Kako ocenjuješ rubriko Ti&jaz?
AKTUALNO
Pokal Zlati (po)let v roke Domnu Prevcu
PILOVA LESTVICA
GLASUJ ZA NAJ SKLADBO
Pogosta vprašanja
KNJIŽNA LESTVICA
NAKLJUČNI VIC
V piceriji
Marko gre v picerijo in tam naroči pico.
Ko je pica pripravljena pride do njega natakar in ga vpraša, ali želi pico narezano na 4 ali na 8 kosov. Marko pove, da na 4, ker jih 8 ne bo mogel pojesti.